მორიგი გეი ბოროტმოქმედი ეკრანებზე
12 11 2012

ჯეიმს ბონდის ფილმებში ყოველთვის უხვად იყვნენ ბოროტმოქმედები, რომელთა ჰომოსექსუალობაც მათი ქცევიდან და მანერებიდან გამოსჭვიოდა. თუმცა ფილმში “Skyfall”, რომელიც ჯეიმს ბონდის უახლეს ეკრანიზაციას წარმოადგენს, ქვეტექსტები აღარ არის. გეი ბოროტმოქმედი - ხავიერ ბარდემის მიერ შესრულებული პლატინისფერი ქერა რაულ სილვა - საკუთარ სექსუალობას არ მალავს.

ამგვარად, სილვა ადგილს იკავებს კინემატოგრაფის ლგბტ ბოროტმოქმედების პანთეონზე. ეს ბოროტმოქმედები საზოგადოების მსხვერპლნი არიან, მათი დანაშაული მათი ”უკუღმართი” სექსუალობიდან, უპასუხო სიყვარულიდან, საკუთარი თავის სიძულვილიდან, გენდერული დისფორიიდან ან ნორმალურობის სასოწარკვეთილი სურვილიდან იბადება. 90-იანი წლების ბოლომდე ლგბტ ადამიანების წარმოჩენა კინოში, უმეტესწილად მკვლელების, საცოდავების ან საცოდავი მკვლელების სახით ხდებოდა. ამიტომ, შეიძლება თუ არა პროგრესად ჩავთვალოთ რაულ სილვას ღიად გამოხატული სექსუალობა? თუ მაინც რეგრესია, რადგან ისევ ძველებური ბოროტმოქმედულ წარმოჩენასთან გვაქვს საქმე?

წყარო: http://www.salon.com/2012/11/12/cinemas_11_most_memorable_lgbt_villains/



ფოტო
"ღამე და დღე" | ტრანს პერფორმანსი
წარმოდგენის მიხედვით, "ტარტაროზი" ერთადერთი ადგილია, სადაც ღამის ქალღმერთი ნიქსი და მისი ახლობელი ქალღმერთები იკრიბებიან - ადამიანებისგან დავიწყებული სამყაროს შემქმნელი ღმერთები, გენდერულად არაბინარული არსებები, რომლებიც ერთ დროს თავისუფალ სიყვარულს ქადაგებდნენ. დღეს კი ისინი იძულებულნი არიან ჰეტერონორმატიული მორალით შემოსაღვრულ რეალობაში იცხოვრონ, რომელიც მათ ნამდვილ იდენტობას ახშობს. მითოლოგიისა და რეალობის ასეთი გათამაშება კომენტარია თანამედროვე საქართველოში ტრანსგენდერი ადამიანების ყოფაზე, რომელთათვისაც საზოგადოებრივი აგრესია და სიძულვილი ყოველდღიური გამოცდილებაა, ასეთ რეალობაში საკუთარი იდენტობის მუდმივი მალვა და გარდასახვა კი, როგორც თვითგადარჩენის ერთ-ერთი მეთოდი, ერთგვარ პერფორმანსად იქცევა.
"ღამე და დღე" | ტრანს პერფორმანსი
გრადაცია | ინსტალაცია ტრანს ხსოვნის დღისთვის
ქვიარ დების გარბენი - სოციალური და გარემოსდაცვითი სამართლიანობა
ერთი დღე "ჰომოფობიის ლაბირინთში"